Frittata z kurczakiem, gruszkami, gorgonzolą i świeżym tymiankiem

Cześć :)

Jakiś czas temu dostałam od Durszlaka i Winiary 2 opakowania Pomysłu na... Papirus.

Pewnie większość z Was widziała już ten produkt na sklepowych półkach, ale jeśli nie to - jest to "fix" do zrobienia kurczaka na patelni bez oleju. Filet umieszcza się w specjalnym papirusie, który jest pokryty mieszanką przypraw i smaży na patelni :)

Z ową paczką jest związany konkurs (na dole widzicie banner akcji). Długo myślałam nad daniem... oryginalnym, smacznym, wykorzystującym własnie ten "Pomysł na..." 




Padło na frittatę.






Frittata z kurczakiem, gruszkami, gorgonzolą i świeżym tymiankiem



Składniki:

  • 1 pierś z kurczaka
  • 100 g sera gorgonzola
  • 1 gruszka
  • 4 jajka
  • 3 łyżki mleka
  • świeży tymianek
  • 2 ząbeki czosnku
  • sól, pieprz
  • Pomysł na Papirus z ziołami prowansalskimi


Wykonanie:

Zaczynamy od piersi z kurczaka. Plastry lekko rozbijamy i wkładamy do papirusów i smażymy na patelni. Następnie lekko studzimy i kroimy w kostkę lub w paski. W międzyczasie rozdrabniamy ser, myjemy i obieramy gruszkę, a następnie kroimy ją w kostkę.




Przygotowujemy bazę naszej frittaty - jajka mieszamy z mlekiem, czosnkiem, przyprawami, dodajemy poszatkowany świeży tymianek i połowę sera.




Na patelni rozpuszczamy masło i wlewamy masę, smażymy 2 minuty. Zestawiamy z kuchenki, posypujemy kurczakiem, serem, gruszkami, tymiankiem i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 st. Patelnia powinna się nadawać do wstawienia do piekarnika, ja jednak takiej nie miałam, więc wstawiłam ją i zostawiłam otwarty piekarnik. Ciut dłużej to trwało (docelowo frittatę robi się 15 minut), ale zjeść się dało :)






Mąż powiedział, że pyszne :)


Smacznego!