Sypana szarlotka

Witam :)

Kolejna wariacja na temat jabłek - tym razem bardzo prosta szarlotka sypana - szarlotka dla leniuchów :)

Mimo, że przepis wygląda dość niewiarygodnie, to ciasto wyszło :)

Pamiętajcie, żeby zaczekać z krojeniem do całkowitego wystygnięcia, aby wszystko się "skleiło" :)




Przepis pochodzi z Kotlet.TV

Sypana szarlotka



Składniki:

  • 1 kg jabłek (masa obranych i startych na tarce z dużymi oczkami)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kaszy manny (u mnie waniliowa kasza manna)
  • 100 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • cynamon

Wykonanie:


Mieszamy sypkie składniki (oprócz cynamonu), dzielimy na 3 części.

Pierwszą wysypujemy na spód foremki (u mnie silikonowa, jeśli używacie metalowej to najpierw wysmarujcie ją masłem lub wyłóżcie papierem do pieczenia). Na warstwie układamy cienko pokrojone masło.




Połowę jabłek wykładamy na masło i posypujemy cynamonem. Ja się zbyt śpieszyłam i zapomniałam o nim, więc z mojej wersji jest na wierzchu :)

Teraz pora na kolejną sypką warstwę i masło (może być go mniej niż w poprzedniej), kolejno jabłka, cynamon i ostatnia sucha warstwa z masłem :)




Ciasto pieczemy ok. 1 h w 180 st.

Smacznego!